יום ראשון, 28 ביולי 2013

שתי מילים על גמישות

שתי מילים על גמישות


הרבה מאד אנשים טוענים, באופן מוטעה לחלוטין,  כי הם לא רוצים לעסוק בהרמת משקולות, כיוון שאינם רוצים להתנפח ורוצים לשמור על גמישות או לפתח אותה. אף על פי, שמאמרים, המוכיחים ההפך, קיימים בשפע, עדיין, הדעה הרווחת הינה, שכח ופיתוח שרירים אינם הולכים יד ביד עם גמישות. רבים מן המתאמנים ממשיכים לבצע מתיחות סטטיות כדי " להאריך את השרירים."

אצלנו במגמה-פיט אנו מיישמים שיטות, שמאפשרות פיתוח כוח וגמישות במקביל. למעשה כוח וגמישות הם לעתים קרובות סינרגיסטים. ככל שהגמישות טובה יותר, טווחי התנועה טובים יותר ויהיה קל יותר לפתח כוח לאורך כל טווח התנועה, ולייעל את יכולת התנועה. כדי לפתח גמישות טובה, לא מספיק לעבוד על מתיחות סטטיות. יש לעבוד תחת עומס. מן הראוי להדגיש, שספורטאים העוסקים בהנפות אולימפיות, שגמישותן אינה אופטימאלית, לא יוכלו למקסם את הישגיהם.


למי שמעוניין להמשיך ולהעמיק בנושא מובאים בזאת המאמרים המצוינים של ישראל הלפרין בנושא  "מתיחות סטטיות או תרגילי חיזוק?"  ו"האם אימונים בעזרת משקולות פוגעים בטווחי תנועה?" הכוללים גם סקירת מאמרים מקצועיים בנושא.





קדימה, בואו אלינו למגמה-פיט ותנו לנו ללמד אתכם ולהתאים את רמת התרגיל ליכולתכם הנוכחית. אז אם אתם עדין לא מתאמנים אצלנו זה הזמן להתקשר או לשלוח דוא"ל בכל שאלה.

בקרו אותנו בפייסבוק - Magma-Fit FB






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה