יום חמישי, 15 באוגוסט 2013

מצמחונות לפלאוליזם (תזונה קדמונית): חלק ג'

מצמחונות לפלאוליזם (תזונה קדמונית): חלק ג'

אילת מרום

למי שלא קרא את חלק א' לחצו כאן 

ולמי שלא קרא את חלק ב' לחצו כאן



בתחילת 2005, עם ילדה בת חודשיים, טסנו לשנה למלבורן, אוסטרליה, להשתלמות מקצועית נוספת של ליאור, בעלי. אחרי כחודשיים של התארגנות, כשרוני הייתה בת כ- 4 חודשים, שבתי לאימונים במכון כושר באזור. שוב חזרתי לשגרת אימונים אירוביים בשילוב עם אימוני Body Pump. התזונה שלי לא הייתה מסודרת במיוחד, ולאט לאט הבנתי שעלי להכניס עצמי שוב למסגרת של תזונה מסודרת על פי תוכנית ברורה. נתקלתי בספר, שזכה לפופולאריות גבוהה באוסטרליה באותה תקופה, ובגדול עברתי לתזונה, שמגבילה את כמות הפחמימות, בעיקר ממקורות דגניים. אז גם החלטתי, שאני מכניסה בשר שוב לחיי, כלומר תהליך החזרה בשאלה הסתיים סופית מבחינתי. מאז אני מורעלת על בשר. אין ספק, שהשינוי עשה לי טוב, הן מבחינת מראה והן מבחינת תחושה.

בתחילת שנת 2006 שבנו ארצה. אז נכנס לחיי עידו פורטל. נחשפתי לשיטות אימון חדשות לגמרי מבחינתי (עידו היה הראשון שהביא את שיטת קרוספיט לארץ, אם כי, לא באופן רשמי). התחלתי לעסוק בבניית כוח. בשלב מסוים פניתי לעידו כדי לשפר את תוכנית התזונה שלי על מנת להשיג את החיטוב אליו שאפתי. דרכו התוודעתי לתזונה הפלאוליטית ולשימוש בתוספי תזונה, בעיקר אומגה 3 במינונים גבוהים. תחילה ירדתי באופן דרסטי במזון ממקור של דגנים (חיטה, אורז, שיבולת שועל וכו') וסוכרים עד הימנעות מוחלטת, ובהמשך עם השנים התחלתי להשמיט עוד ועוד מרכיבים לא רצויים כגון, מוצרי חלב, פירות וירקות מסוימים. קיימות נפילות לאורך הדרך, אך גם הן יותר ויותר מבוקרות עם השנים. לרב, כאשר אני "נופלת", מדובר במינוני יתר של אגוזים או גבינות שמנות. אם אני באירוע או בסופ"ש ואני אוכלת קצת יותר בשר או ירקות מן הנורמה השגרתית שלי, אינני נכנסת למרה שחורה, אלא מקבלת זאת כסטייה מקובלת. אני כבר שנים לא נוגעת במתוקים, לחמים, פסטות וכו', והדבר אינו מהווה הקרבה מבחינתי, כי זה פשוט לא חסר לי. ההימנעות מקלה מאוד ומבטלת את הצורך לחלוטין.

תחת תזונה פלאוליטית עברתי הריון נוסף בשנת 2009-2010. הריון שעבר בקלות, ללא סיבוכים (פרט לשבועיים קשים בהם חליתי בשפעת חזירים, אבל עברתי אותה ללא סיבוכים, דבר שאני בהחלט מייחסת לחוסנו של גופי בעקבות האימונים והתזונה), ובו המשכתי להתאמן באמוני כוח כמעט עד סופו. הלידה הייתה מהירה (45 דקות מכניסתי לבית החולים) וללא אפידורל.

אני מקפידה לבצע בדיקות דם שגרתיות, שכוללות גם פרופיל שומנים וסוכר בצום. מאחלת לכולם כאלו ערכים (כולסטרול טוב של 109 הוא בהחלט נתון מרשים). אין לי ספק, שמבחינת האופי ההורמונאלי שלי זו התזונה, שמתלבשת עליי הכי טוב. עם תזונה צמחונית, מרובת פחמימות, כפי שניהלתי בעבר, יש מצב שכבר היום הייתי במצב של טרום סוכרת.


בקיצור, יש הרואים בכך אורך חיים סיזיפי במקצת. אני רואה בכך בחירה, שהיא תוצר של ניסוי מתמשך על עצמי. אני יודעת, מה גורם לי להרגיש טוב וממה עלי להימנע. הגוף שלנו הוא בסך הכול מכונה משוכללת, שזקוקה לדלק איכותי כדי לתפקד טוב לאורך זמן. זכרו זאת בכל פעם, שאתם שוקלים לזרוק לתוכה זבל!


אילת

 כדי לקרא עוד על אילת לחץ כאן



  בקרו אותנו בפייסבוק - Magma-Fit FB




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה