יום שבת, 10 באוגוסט 2013

מצמחונות לפלאוליזם (תזונה קדמונית): חלק א'

מצמחונות לפלאוליזם (תזונה קדמונית): חלק א'
אילת מרום


כמעט אין יום שעובר בלי, שאנשים פוערים פיות, לאחר שהם שומעים על אורח החיים התזונתי, שאני מנהלת. הוא נראה להם לעיתים הזוי ובלתי אפשרי. התגובות האופייניות הינן: " מה, את לא אוכלת בכלל לחם/ פסטה/ עוגות?" "אפילו חתיכה קטנה, לא?", "אבל הגוף זקוק לפחמימות...." "את בטוחה שזה בריא..." ועוד ארוכה היריעה.



בקיצור נמרץ, ביומיום השגרתי שלי אני ניזונה מחמש ארוחות בהפרשים של כ- 3 שעות ביניהן: ארוחת בקר, שכוללת 2 ביצים קשות ו- 5-10 אגוזים מסוגים שונים, ו- 4 ארוחות נוספות, שכוללות כ- 150 גרם מנת בשר מסוגים שונים (בקר, כבש, עוף, חזיר, הודו) ומנתחים שונים/ דג (בעיקר סלמון ולברק)/ פירות ים (בעיקר שרימפס, קלמרי וצדפות). למנת הצהריים מתווספת מנת ירקות של כ- 400 גרם (בעיקר: כרוב לבן, חסה, כרוב ניצנים, שעועית ירוקה, ברוקולי, תרד, מנגולד, אספרגוס ועלים אחרים, כגון קייל). מבחינת שתייה: מים, לימונדה סחוטה טבעית ממותקת בסטיביה, עד 3 כוסות קפה ממותקות סטיביה בתוספת שמנת, וחליטות צמחים ממותקות סטיביה. מובן שלכל כלל יש יוצאים מן הכלל, בעיקר בסופ"ש, אבל גם אז הסטיות שלי הינן לרב במינונים, ופחות מבחינת מאכלים אסורים. אני נמנעת לחלוטין מסוכר ודגנים, ככל שהדבר תלוי בי. אני מתספת עם אומגה 3, מגנזיום, אבץ, ויטמין E  ו-   D, ומולטי ויטמין. לאורך אימון אני צורכת BCAA, ולאחריו מנה קטנה של פירות יער.

נשמע מסובך? הכי פשוט שאפשר. זה כבר חלק ממני. זה פשוט מאפשר לי לשמור על תפקוד יעיל לאורך כל היום ולהגיע לאימונים במיטבי. אך לשגרה התזונתית הזו לא נולדתי. לקח לי, לצערי, די הרבה זמן עד שמצאתי את נוסחת הפלא, שמתאימה לי. אפשר להגיד, שכיום אני מיישמת את התזונה הפלאוליטית באופן די קיצוני. כיצד הגעתי לכך? את התהליך שעברתי אתאר בהמשך.  

המשך יבוא.....

אילת

 כדי לקרא עוד על אילת לחץ כאן


 בקרו אותנו בפייסבוק - Magma-Fit FB





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה