יום ראשון, 21 ביולי 2013

מוטיבציה, הצלחה ואחריות

מוטיבציה 


אתם, המתאמנים שלנו מאד מוכשרים ומצליחים בחייכם האישיים והמקצועיים. כל מילה נוספת שלנו מיותרת. נכון, קשה לכם באימון ויש לכם תמיד תירוצים "מוצדקים" (ראה פוסט על תירוצים). אז מה! אנו בטוחים שגם בבית וגם בעבודה יש לא מעט מיקרים, שבהם עולים תירוצים, אך באין ברירה אתם מתעלמים מהם וממשיכים כדי לסיים את משימותיכם. באימון עליכם לנהוג באותה צורה, להתעלם מן התירוצים ולהמשיך הלאה לקראת יעדים שהצבתם. נסו להירגע ולהשאיר את היומיום מאחוריכם עם הגעתכם לאימון.  

האמינו בעצמכם! אתם מסוגלים!

ראו את רמת הביצוע הנוכחית, וזכרו מאיפה התחלתם. עודדו זה את זה תוך כדי האימון עם כל הצלחה וגם בכישלון, כי אין הצלחה ללא כישלונות נקודתיים בדרך. תמיד בנקודות משבר במהלך האימון שאבו כוח משאר חברי הקבוצה. הסתכלו סביב, וראו את שאר חבריכם מבצעים את האימון על אף, שגם להם אין כוחות על וגם להם קשה. כמו כן, בכל חלק של האימון, לימדו תמיד להסתכל על חצי הכוס המלאה, כלומר על החלק שכבר עברתם, ואת החלק שנשאר, חלקו לשלבים קצרים, וכך לאט לאט תעברו עוד חלק ועוד חלק בדרך לסיום. לימדו מההצלחות שלכם, אך גם מהכישלונות שלכם. אל תיתנו להם לרפות את ידיכם, והכי חשוב, אף פעם אל תרימו ידיים. היו קשובים לגופכם, אך זכרו, שכאב הינו מדד סובייקטיבי, ולכן עלול להטעות ולהסיט אתכם מהמסלול, אם רק תיתנו לו.

בסופו של יום, אל תהיו קשים מדי עם עצמכם. בשביל זה יש את שאר העולם. פרגנו לעצמכם על כל הצלחה, תנו מילה טובה לחבריכם  וחייכו.







אם יגעתם וקראתם עד פה אז זה הזמן לנסות ולהסביר קצת על מוטיבציה ועל דרכים פרקטיות לשיפורה.

מבדיקה בספרות, מוטיבציה הנה שילוב של הרצון (drive) בתוכנו כדי להשיג את המטרות שלנו לבין הגורמים, המשפיעים עלינו מחוץ. לאור זאת, מוטיבציה נחלקת לשתי צורות.

מוטיבציה פנימית הינה רצון פנימי של המתאמן לבצע את האימון היטב ולהצליח מתוך תחושה של בחירה. לדוגמא:
1.      הנאה מעצם תהליך האימון ותוצאותיו (שמירה על כושר,  שמירה על הבריאות).
2.      רצון לפתח וללמוד הרגלים ומיומנויות באימון (רצון להגיע להגיע לסקוואט המושלם, לעמידת ידיים וכו', כי אני רוצה בכך).
3.      רצון של המתאמן להתגבר על בעיה או משימה ולהביאה לידי שלמות.

מוטיבציה חיצונית מגיעה ממקור חיצוני. אלו תגמולים, שיכולים לעודד את הספורטאי/מתאמן לבצע. הם מתחלקים לשתי קבוצות:
1.      תגמול מוחשי: תגמולים חיצוניים כגון מדליות וכסף אצל ספורטאים מקצועיים או ירידה במשקל, חיטוב וחיזוק אצל מתאמנים חובבניים.
2.      תגמולים בלתי מוחשיים: שבח והכרה בהישגים ע"י המשפחה, החברים, המאמנים והסביבה.

אין ספק, שבפעילות גופנית התגמול החיצוני משפיע מאד, אך ברור שמי שעוסק בספורט אך ורק על בסיס של מוטיבציה חיצונית לא יצליח להתמיד לאורך זמן. אבדן או מחסור במוטיבציה פנימית והסתמכות על מוטיבציה חיצונית בלבד פוגע בחוויית האימון ומפחית מתוצאותיה.

אז מה עושים?


מנסים לשכלל את המוטיבציה הפנימית. יש כאלו, שהדבר בא להם טבעי, ויש כאלה, שצריכים קצת לעבוד על עצמם בעניין. הציבו לעצמיכם יעדים חדשים בכל פעם שיעד נוסף נכבש, בין אם מדובר במשקל כבד יותר ובין אם מדובר בתנועה מורכבת יותר. הפיקו הנאה מתחושת החיוניות, שהאימון מקנה לגופכם, וחישבו תמיד על התחושה הנהדרת אותה חשים עם כיבוש של יעד, שהצבתם לעצמיכם. והעיקר, תמיד לחשוב חיובי!





קדימה, בואו אלינו למגמה-פיט ותנו לנו ללמד אתכם ולהתאים את רמת התרגיל ליכולתכם הנוכחית. אז אם אתם עדין לא מתאמנים אצלנו זה הזמן להתקשר או לשלוח דוא"ל בכל שאלה.



בקרו אותנו בפייסבוק - Magma-Fit FB








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה